نشانی
اصفهان چهارباغ بالا مقابل شرکت زمزم ساختمان پارسیان واحد 101 تلفن 6291422-6293059
ساعت کار آزمایشگاه
از 7 صبح تا 9 شب یکسره
آزمایشگاه اتوماتیک
در آزمایشگاه دکتر مدرس، آزمایش بیماران با دستگاههای پیشرفته ،کاملا اتوماتیک ،و با استفاده از آخرین متدهای حساس و دقیق روز دنیا انجام میشود
قراردادهای همکاری
این آزمایشگاه طرف قرارداد سازمانهای تامین اجتماعی ، خدمات درمانی (کارکنان دولت ،خویش فرما ،سایر اقشار، ایرانیان )، نیروهای مسلح ، بیمه دانا، بیمه ایران ، ( بیمه مکمل فرهنگیان ،ذوب آهن ، بنیاد شهید ، جانبازان ، دادگستری و بانک ملی ایران ، بانک صادرات ایران ، بانک ملت ، بانک سپه، میباشد

عفونت قارچی واژن

Vaginal candidiasis  یا  کاندیدیاز واژن
کاندیدیاز یا عفونت قارچی ناحیه واژن و نواحی تناسلی زنان است و به ندرت در شریک جنسی مرد رخ میدهد

بیماریزایی
کاندیدیا یک قارچ مخمر جوانه زن است که در 90% موارد Candida albicans است و در 5% موارد C.glabrata و به ندرت گونه های دیگر قارچی مخمر به نام Sacharomyces cervisiae, و به ندرت گونه های Trichosporon است .
کاندیدامعمولا به صورت طبیعی در واژن زنان زندگی میکند و باعث بروز مشکلی نمی شود . اما عفونت و بیماریزایی معمولا پس از تغییرات در محیط موضعی و یا کاهش حساسیت میزبان به عفونت رخ میدهد .

با این حال تحقیقات اخیر نشان میدهد که کاندیدیازیس نشانه دار ، نتیجه یک واکنش افزایش یافته ایمنی میزبان به حضور کاندیدا است تا یک واکنش نقص ایمنی میزبان .

همه گیری شناسی :
آمارها نشان میدهد بدون شک حدود 75%زنان در سنین باروری با کاندیدا مشکل داشته اند که بیشترین سن بروز 20 تا 40 سالگی میباشد .

عوامل مستعد کننده :
از عوامل مستعد کننده میتوان از حاملگی ، دیابت شیرین (البته دیابت حاملگی جزو این عوامل نیست )، شیمی درمانی ، جسم خارجی در واژن ، مصرف داروهای ضد حاملگی (که در این مورد شواهد ضد و نقیض است )

علایم :
خارش دهانه رحم ، ترشحات سفید پنیری ، سوزش ادرار ، ( کاندیدیاز بو ندارد و در صورت ترشحات چرکی با بوی نامطبوع باید به فکر عفونت باکتریایی بود )

نشانه ها:
قرمزی همراه با خشکی و حساسیت پوست ناحیه تناسلی ، التهاب و ورم دهانه رحم و قرمزی آن ، ضایعات حاشیه ای ، سائیدگی و حساسیت پوست .

عفونتهای مشابه :
· عفونت های ویروسی هرپسی
· عفونت های باکتریایی مانند شیگلا و کلی فرمها
· عفونت انگلی مانند تریکوموناس
· بیماریهای منتقله جنسی
· کمبود استروژن منجر به واژن آتروفیک
· عفونت با کرمک مخصوصا در دختر بچه ها
· اگزما
· عفونتهای ادراری

تشخیص :
· بررسی PH یا اسیدیته واژن که در حال طبیعی برابر 4/5 تا 4 است PH بیشتر از5 واژینیت باکتریایی و یا تریکومونایی را مطرح میکند

درمان :